Photobucket
Photobucket

Thursday, January 23, 2014

BESUT ADA SALJI?



BESUT ADA SALJI?

Suhu di Pantai Timur catat rekod terendah

KUALA TERENGGANU: Suhu di sekitar Besut mencatatkan penurunan sehingga 19 darjah celcius pagi semalam, sekali gus menjadi rekod suhu terendah pernah dicatatkan di daerah itu.

Pengarah Pejabat Meteorologi Kelantan/Terengganu, Jabatan Meteorologi Malaysia (JMM), Jenuwa Husin, berkata selain itu, Kuala Krai, Kelantan, turut merekodkan suhu sejuk terendah sehingga 17 darjah celcius, semalam, sekali gus mencatatkan rekod pertama di Pantai Timur.

"Penurunan suhu itu disifatkan satu rekod, berbanding suhu biasa yang dicatatkan pada kadar paling minimum sebelum ini 23 darjah celcius di dua kawasan itu," katanay ketika dihubungi BH di sini, sebentar tadi.

Katanya, keadaan itu berpunca daripada luruan udara sejuk dari tanah besar China (kawasan bertekanan tinggi) bergerak ke Laut China Selatan yang biasa terjadi ketika monsun Timur Laut.
Memang betul salji turun kat indo. Saintis mmg dah confirm paksi bumi beralih. Malaysia bergerak ke kutub dan menjadi mcm eropah dan negara arab akan ke tropika dan menjadi hijau. Kiamat sangat hampir subhanallah..
salji turun di gunung jaya wijaya. smlm. dilapor oleh tv indonesia. dunia mengalami perubahan cuaca. mengikut saintis menjelang 2015.. asia tenggara termasuk malaysia akan alami iklim meditranean.iaitu panas dan sejuk sepanjang tahun. (panas tp sejuk spt skrg.. dan sejuk melampau bila musim sejuk) tp takde salji.
iklim meditranean spt yg dialami oleh australia skrg

0 comments:

Post a Comment